GDPR a změny na vašem webu

GDPR a změny na vašem webu
1 December 2018

GDPR a změny na vašem webu

Nařízení GDPR přineslo zásadní změnu v oblasti ochrany soukromí. Spotřebitelům se snaží poskytovat práva na informace o tom, jak společnosti a weby používají jejich osobní údaje. Web je jako vaše výkladní skříň a tím pádem také jedním z prvních míst, kde bude případná kontrola pátrat po tom, zda nakládáte s osobními údaji svých stávajících i potenciálních zákazníků správně. Víte, jaké změny vás čekají na vašem webu?

Jak začít?

Nejprve byste si měli zmapovat místa, kde na vašem webu zpracováváte osobní údaje a o jaké údaje se jedná. Typicky půjde o:

  • porovnání nebo poptávkový formulář (např.: email, telefon, adresa);
  • kontakty nebo sekce O nás (např.: kontakty na zaměstnance, jejich fotky);
  • zápis do newsletteru (email);
  • uživatelské účty (email, telefon, adresa);
  • celý web (cookies / IP adresa).

Nyní byste měli přehodnotit, z jakého důvodu tyto osobní údaje zpracováváte. Zní to na první pohled banální, ale je to vlastně alfa a omega celého procesu - podle toho pak totiž nastavíte na jednotlivých místech webu buď souhlas se zpracováním osobních údajů, nebo o jejich zpracování budete jen informovat. Tam, kde vám zpracování osobních údajů umožňuje zákon, např. plnění smlouvy nebo váš tzv. oprávněný zájem, musíte o tom informovat. Tam, kde vám to zákon neumožňuje, si musíte zajistit souhlas.

Nákupní nebo kontaktní formulář

Zde se bez osobních údajů neobejdete. Abyste mohli zákazníka kontaktovat, tak vám, zkrátka, ten email nechat musí. Stejně tak například svou adresu, na kterou si přeje doručit zboží. Při nákupních nebo kontaktních formulářích tedy budete zákazníků o zpracování osobních údajů informovat. Stačí někde viditelně v rámci formuláře vložit odkaz na informace o zpracování osobních údajů. Ty mohou být i součástí vašich obchodních podmínek.

Kontakty a sekce „O nás“

Máte někde na webu informace o svých zaměstnancích, jejich konkrétní emailové adresy, mobilní telefon nebo dokonce fotky? Potřebujete k tomu jejich souhlas. Ten samozřejmě nemusí být nikde na webu, ale měli byste ho mít někde uložený, když na dveře zaklepe kontrola. Například v emailové databázi nebo v šanonu.

Registrace do uživatelského účtu

Nabízíte svým zákazníkům na webu možnost přihlásit se do uživatelského účtu? Zde se bez jejich souhlasu ve většině případů neobejdete. Pokud jim chcete pomocí uživatelského účtu usnadnit nákup, aby nemuseli své údaje pokaždé zadávat znovu, nebo aby měli přístup ke svým předchozím objednávkám, musí vám k tomu dát souhlas ať již v rámci první objednávky, nebo extra při registraci.

Co s cookies

Se sběrem cookies, které slouží pro marketingové účely (např. Retargeting, personalizace obsahu webu apod.) Musíte mít aktivní souhlas uživatele. Cookies, které umožňují samotné fungování webu či základní analýzu, můžete zahrnout pod oprávněný zájem, což je zákonný důvod pro zpracování, a stačí tedy o jejich zpracování informovat. Avšak pozor, uživatel musí mít zároveň možnost podat námitku, která musí být samostatně vydělená a viditelná. V praxi se tím pádem zřejmě neobejdete bez dvou nebo i více různých lišt.

 

Kontaktní formulář

Vypracování bezpečnosti dokumentace ve smyslu GDPR od 139 € s pojištěním.

osobniudaj.cz, s.r.o. Nobelova 812/4,
160 00 00 Praha 6 - Vokovice

Nezávazná cenová nabídka zdarma

od 139€ s pojištěním

Poskytli jsme služby
více než
11 500 klientům

Bezplatná cenová nabídka

Otázky a odpovědi

Vážený klient, pokud jste nenašli
to co hledáte, nevahejte
nás kontaktovat.

Kontaktovat